Egyre több általános iskolás várja az SZTE mentorait

Félévről félévre népszerűbb a Tanítsunk Magyarországért (TM) mentorprogram a Szegedi Tudományegyetem hallgatói és a régió általános iskolái körében: több intézményben alig várják a gyerekek, hogy a következő évfolyamban őket is mentorálják az erre felkészült egyetemisták. A szegedi TM program harmadik féléve ismét egy három napos táborral indult, amely a hallgatók felkészülését segítette.
– Ötven százalékkal nőtt a mentorált diákok száma a tavaly szeptemberi induláshoz képest, az akkor 450 fős létszám mára 670-re bővült. Ezek a felső osztályos gyerekek a dél-alföldi régió vidéki településeinek általános iskoláiban várják azt a 213 szegedi egyetemistát, akik ebben a félévben folytatják, vagy új bekapcsolódóként elkezdik a mentorálást – mondta dr. Újvári Edit, a programot koordináló SZTE Junior Akadémia szakmai felelőse. Hozzátette: a hallgatók Bajától Kétegyházáig, a régió 17 településén mentorálnak már diákokat.
A Tanítsunk Magyarországért program részeként a hallgatók egy felkészítő elméleti kurzust követően a következő félévben részt vesznek egy három napos felkészítőtáborban, amely során egész napos műhelymunkákon és tréningeken mélyíthetik el tudásukat, illetve az első találkozás is megtörténik a gyerekekkel. A mentorálási munka ezután kezdődik: a félév során heti 6 órát foglalkoznak a hallgatók a mentoráltjaikkal, cserébe ösztöndíjat kapnak. A program célja, hogy a kistelepülésen élő diákok minél több élményt szerezzenek, segítséget kapjanak a pályaválasztásban, és fejlődjenek a szociális készségeik.
Az SZTE-n harmadik féléve tartó program egyre népszerűbb az iskolákban. – A mostani hetedikeseink kicsit irigykedve figyelték a tavalyi mentorálást, és alig várták, hogy ők is becsatlakozhassanak idén szeptembertől – kezdte Szabóné Vígh Erzsébet, a Kiszombori Dózsa György Általános Iskola tanára, a program helyi koordinátora. Az intézmény második féléve fogadja a mentorokat.
– Tavasszal voltak kirándulások, amelyeknek a hatása azonnal látszott, mert a gyerekek nagyon élvezték – ilyen volt például a busójárás megtekintése vagy egy vadasparki program, de olyan élményeket is szereztek, amelyek később válnak számukra igazán hasznossá. Egy szegedi városismertető sétán a most szerzett tapasztalatnak, helyismeretnek akkor lesz igazán jelentősége, amikor ott elkezdik a középiskolát. Pedagógusként látjuk, hogy a programban részt vevő gyerekek magabiztosabbak, nagyobb jártasságuk van, nyitottabbak és sokat alakul a látásmódjuk a hozzájuk korban közelebb álló fiatal egyetemisták támogatásának hatására – összegezte a tapasztalatokat Erzsébet.
Az egyetemi TM kurzusok párhuzamosan futnak: miközben a mentorok már a gyakorlatban végzik a munkájukat a TM2-es kurzuson belül, zajlik a következő félévre felkészítő elméleti TM1-es képzés az újonnan belépőknek.
– A kezdeményezés mindenki számára rengeteg előnnyel járhat: nemcsak a mentoráltak fejlődhetnek az egyetemisták segítségével, hanem a mentorok is, akik önismereti jártasságukat, szociális tapasztalataikat és empátiájukat fejleszthetik, hiszen érkezzenek bármilyen szakról is, ezek a kompetenciák mind a magánéletben, mind a munkaerőpiacon előnyükre válnak. Ezért biztatunk minden hallgatót, akiben van segítőkészség és elszántság, hogy a következő félévben jelentkezzen a programra, hiszen a gyerekek részéről óriási az igény a mentorálásra – zárta dr. Újvári Edit.
Megosztás Facebookon
Share on Facebook
Facebook